به نام الله

 

اعتراض خود را نسبت به بودجه ۹۵ خوزستان به اطلاع رئیس جمهور می رسانیم

 

فریدون حسنوند اظهار داشت:کاهش بودجه خوزستان در بودجه سال ۹۵ در مجلس قبلی به تصویب رسید نسبت به برخی از شاخص‌های استان خوزستان در این بودجه کم‌توجهی شده است.

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با رهیاب با انتقاد از کاهش بودجه خوزستان در بودجه ۹۵ اظهار داشت: کاهش بودجه خوزستان در بودجه سال ۹۵ در مجلس قبلی به تصویب رسید نسبت به برخی از شاخص‌های استان خوزستان در این بودجه کم‌توجهی شده است.

وی ادامه داد:خوزستان نه‌ تنها در سرجمع اعتبارات کلی افزایش بودجه نداشته است بلکه نسبت به سایر استان‌ها کاهش هم داشته‌است یعنی دو برابر ضرر کرده‌ایم چون هم افزایش نداشته‌ایم و هم نسبت به سایر استان‌ها کاهش بودجه داشته ایم.

نماینده مردم اندیمشک تاکید کرد:در اعتباراتی که برای خوزستان در نظر گرفته‌اند طبق شاخص‌هایی که برای توسعه کشور و توزیع اعتبارات در نظر گرفته‌شده عمل‌ نکرده اند.

وی اضافه کرد:خوزستان چند هزار میلیارد تومان به اسم عوارض به خزانه کشور واریز می‌کند طبق قانون باید بخشی از آن به استان برگردد که از این مازاد هم نهایتاً دو میلیارد تومان به استان خوزستان در سال گذشته اختصاص پیداکرده است این هم یکی از اشکالات جدی در این حوزه اعتبارات مازاد است.

حسنوند تصریح کرد:در بحث تخصیص هم ما متعرض و نگران هستیم برای تخصیص باید  نگاه به محرومیت‌ها ، پروژه‌ها و مشکلات منطقه شود که متأسفانه خوزستان در تخصیص هم مورد لطف آقایان قرار نگرفته و به خوزستان ظلم شده است.

وی ادامه داد:جلسه‌ای در این رابطه با حضور استاندار خوزستان در مجمع نمایندگان خوزستان برگزار شد کلیه نمایندگان نسبت به این موضوع معترض ونگران بودند و قرار شد که موضوع را به اطلاع رئیس‌جمهور برسانیم و با آقای نوبخت نشستی برگزار کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان ساخت:با وزرایی که حوزه مأموریتی آنها در استان خوزستان بیشتر است به‌طور جداگانه جلسه خواهیم گرفت تا بتوانیم این کسری‌ بودجه را جبران کنیم.

وی افزود:امروز دنبال این هستیم تا بتوانیم بودجه سال ۹۵ را در تخصیص‌ها جبران کنیم تا خوزستان را در سرجمع تخصیص ها بیشتر ببینند.

حسنوند در پایان گفت:یکی از دغدغه‌های جدی ما این است که در بودجه سال ۹۶ این کاهش بودجه خوزستان جبران شود  چون در هرسال پایه بودجه سال قبل را برای افزایش در نظر می‌گیرند چون در سال ۹۵ بودجه خوزستان کاهش داشته است باید تلاش جدی کنیم تا هم کاهش ادوار گذشته را جبران کنیم و هم شاهد افزایش بودجه در سال آینده باشیم.